en liten berättelse.

2011-02-28 ♥ 14:57:48 | Kategori >> Mitt liv | KOMMENTARER (0)

Vårdcentralen skickade mig direkt till akuten för jag hade väldigt höga infektionsvärlden och så gjorde det ont när han klämde på blindtarmen så iväg for vi. Vi fick komma in snabbt till ett rum där en sköterska kom och tog lite prover. Sen kom läkarn och klämde lite på magen och han blev mer och mer förbryllad. Han trodde inte det var blindtarmen för jag hade ont mer nedanför den. Så alltså kallades gyn dit och de gjorde en gynundersökning för att se om jag hade en inflammation på äggledaren. Men icke. Det kom in en annan läkare och klämde på magen och han trodde det kunde vara lunginflamation, de kunde visst göra ont i magen om man hade en sådan.

Jag blev inlagd och fick lämna akuten och de osköna sängarna. Fick vänta ganska länge på röntgen, men det gjorde inget. Sedan gjorde de en lungröntgen och en magröntgen för att se om det var lunginflammation eller om det var blindtarmen men plåtarna visade ingenting. Alltså hade jag inte det. Men de tyckte det såg ut som en liten sten. Så njurdoktorn kom och tröck lite på njurarna för att se om det var njursten men det var det inte heller.

Sen började de spekulera i om jag hade bakterier i blodbanan så de tog nya prover men det var inte så troligt. Men eftersom jag svarade bra på antibiotikan så misstänker de att de var bakterier från tarmen som tagit sig ut mot magen - därav den höga febern och frossan. Men smärtan har de ingen aning om fortfarande. Nu börjar den som tur är att bli bättre men den finns kvar.



Dumt att jag fick den här på vänsterhanden. Blev handikappand... När ni kissar nästa gång, testa torka er med fel hand, man har ingen teknik! Haha



Min lilla följeslagare.



Jag kollade på skidor hela dagarna i enda för dosan fungerade inte. Sen på morgonen såg jag repriser på programmen jag såg kvällen innan.



Fick en fattig frukost med en skinka och ett smörpaket som det såg ut som någon tagit sig en smakbit på.



Och Alex kom förbi med en nalle till mig. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0