Jag kom in.

2010-07-12 ♥ 13:10:01 | Kategori >> Mitt liv | KOMMENTARER (2)

Jag kom in på min utbildning! Härligt, nu vet jag vad som händer till hösten. Ser faktiskt framimot det, till skillnad från de flesta andra blev jag aldrig skoltrött den här terminen. Hehe. Det ska bli roligt att börja på något helt nytt och med siktet inriktat på det jag vill göra i framtiden, dock är det en bit dit 5,5 år för att vara exakt. Haha, men ändå :)

Det blir miun i Sundsvall, tog bort Falun eftersom det blev som det blev. Är inte så sugen att flytta själv till en ny stad och plugga distans. Det hade varit annat om det inte hade varit distans, då hade jag flyttat ändå! :) Nu sparar jag pengar också, great. Är nöjd och glad nu. Haha.

 

Det blir nog tre tuffa pluggår nu. Kurserna som jag kommer att läsa är raka motsatsen till vad jag läst på gymnasiet!

År 1
Omvårdnad GR (A), Omvårdnadens utveckling och kunskapsområde, 15 hp
Medicinsk vetenskap GR (A), Anatomi och fysiologi, 7,5 hp
Medicinsk vetenskap GR (A), Mikrobiologi och farmakologi, 7,5 hp
Omvårdnad GR (A), Omvårdnadens teori och metod, 15 hp
Omvårdnad GR (A), Äldres hälsa och ohälsa med verksamhetsförlagd utbildning, 15 hp

År 2
Medicinsk vetenskap GR (B), Medicin, kirurgi och geriatrik, 15 hp
Omvårdnad GR (B), Vårdpedagogik, 7,5 hp
Omvårdnad GR (B), Palliativ vård 7,5 hp
Omvårdnad GR (B), Verksamhetsförlagd utbildning - Medicin/kirurgi, 15 hp
Omvårdnad GR (B), Ledarskap och organisation, 7,5 hp
Medicinsk vetenskap GR (B) Psykiatri, pediatrik och obstetrik, 7,5 hp

År 3
Omvårdnad GR (B), Verksamhetsförlagd utbildning - Öppna vårdformer och psykiatrisk vård, 15 hp
Omvårdnad GR (C), Vetenskaplig teori och metod och vetenskapligt arbete, 30 hp
Omvårdnad GR (B), Verksamhetsförlagd utbildning - Allmän hälso- och sjukvård, 15 hp



Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis :) Jag kom in på min utbildning med, dock inte säker på hur jag ska göra..

2010-07-12 @ 17:47:28
URL: http://linahjort.blogg.se/
Postat av: Cam

GRATTIS!

2010-07-12 @ 17:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0