tågluff

2010-08-06 ♥ 10:29:08 | Kategori >> Mitt liv | KOMMENTARER (0)

I natt var jag, Emelie och två tjejer på mitt jobb påväg ut i världen. Vi skulle tågluffa och allt gick fel från första början. Jag glömde packa ner det mesta i resväskan, det värsta var att jag glömde strumpor, vem vill gå omkring i joggingskor utan strumpor - hej skavsår! Emelie kom alldeles försent till tåget så vi fick muta tågföraren att vänta tills hon skulle komma.

När vi hade ett tågbyte i Gävle började vi sätta sprätt på våra 20.000 kr som var tänkt skulle räcka i tre veckor. Eftersom jag hade glömt i princip allt blev min shoppingkasse betydligt större och dyrare än alla andras. Emelie var den enda som hade med sig ett schampoo som vi alla blev tvugna att låna. För Emelies del var det lite surt för hon hade köpt den på rea för 1035 kr. Så hon krävde att hon skulle få låna schampoo av oss när vi hade införskaffat det.

Sen vaknade jag när vi stog i kassan.

Mina drömmar handlar oftast om att jag glömmer bort min packning. Kanske min värsta farhåga?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0