Att ta det stora steget

2008-09-13 ♥ 17:45:57 | Kategori >> Mitt liv | KOMMENTARER (0)

Mamma står och kockar inne i köket nu och det luktar så himla gott. Det är sjukt, skulle vilja typ stoppa in lukten i en flaska och sätta på en kork och lukta lite nu och då. Man skulle inte tacka nej till att bli lika duktig som mamma och pappa att laga mat. Fast de har ju nåra år i ryggen och följer man recept så brukar det alltid lösa sig, oftast iaf ;P

Jobbigt när man flyttar hemifrån, från början kommer jag nog stå där varje kväll och testa olika maträtter, men hey, man lessnar ju om man bara ska laga mat till sig själv. Bor man med någog så uppskattas ju maten lite extra. Bor man själv orkar man inte stå en-två timmar och laga mat för att sedan äta upp den själv.

Det vore kul att flytta ihop med en tjejkompis, om man inte har nån pojke då. Men tänk så mycket billigare det skulle bli. Man delar på hyran, elen och allt. Har en kompis tillgänglig för prat 24/7 och har man tur så har man ungefär samma storlek i kläder och vipps så har man en dubbelt så stor garderob. Risken finns ju att man lessnar på varandra och börjar bråka och så vipps har man ingen bästavän. Om det nu råkar vara så att det var henne man flyttar in med. Fast den risken är väl inte så stor. Roligt skulle man ha iaf.

Får se när det är dags för mig att ta det stora steget och klara mig på egen hand. Blir det efter studenten för att jag ska plugga någon annanstanns? eller stannar jag här och pluggar så blir det nog inte efter jag pluggat klart.. Kanske börjar jag jobba och studerar samtidigt och har en hyffsad ekonomi så att jag ändå kan flytta till nåt eget. Det får tiden utvisa :) Men en sak är jag helt säker på iaf och det är att jag ska plugga vidare antingen direkt efter gymnasiumet eller ett år efter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0