smink?

2008-05-15 ♥ 16:50:14 | Kategori >> Mitt liv | KOMMENTARER (1)

Smink, det är ju något som nästan alla tjejer och en del killar använder. Men varför, varför ska man sminka sig? Och vem/vilka gör man det för? Ja, jag gör det inte för mig själv iaf. Det skulle aldrig falla mig in att sminka mig när jag vet att jag bara ska vara hemma hela dagen. Dom som jag inte har någon aning om vilka de är, det är för dom man sätter på sig en massa gegg i ansiktet. Tänk dej, att gå på en fest där man inte känner något. Visst sminkar man sig, extra mycket oxå dessutom. För att se snygg ut, så att alla andra tycker att man ser snygg ut.

Det är även konsigt, jag känner mig mer bekväm utan smink med Johan än jag skulle göra med Emelie. Jag tycker det är himla konstigt. Hon är ju också tjej.. Man sminkar ju sig för man vill vara snygg, vill man inte det med sin kille då?. Såklart. okej, nu har ju vi varit tsm i snart ett och ett halvt år.. Så jag känner mig tryggare och jag vet vart jag har Johan och att han älskar mig. Skulle aldrig komma på idén att gå utan smink en hel dag med honom precis när vi blivit tsm. Men det är väl tiden det också hänger på, hur väl man känner varandra oså. Men ja, med kompisar känns det annorlunda. Iaf för mig. Skulle vilja säga att jag inte bryr mig, att jag skulle kunna gå på skolan utan smink någon dag. Men det kan jag inte, jag vågar inte. Har alldeles för dålig självkänsla.

Allt i denna ihopklämda värld handlar om utseenedet och hur man ska vara för att passa in. Ett väldigt bra exempel är killar. Speciellt killar som spelar hockey, de är tuffa, populära och har många kompisar. Sin "stil" på hur de ska vara utformas tidigt och så fortsätter de vara. Kaxiga och jobbiga. Men lär man känna dem och går under ytan, de är en helt annan person. De är gulliga, inte taskiga och behöver inte alltid vara bäst. Falskhet? nja, det kan man inte riktigt kalla det. För ändrar de på sig och blir den mjukis de egentligen är så kan de tappa alla kompisar. Och vad är det för polare. Sjysst. Visst, alla är väl inte så, men de allra flesta, men nåra är ju svin rätt igenom.



inte mitt smink ^



Vem eller vilka sminkar ni er för?



Kommentarer
Postat av: Lina

Jätte bra inlägg!

håller med dig

2008-05-15 @ 18:31:07
URL: http://linahjort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0