förlovning.

2008-07-10 ♥ 10:36:11 | Kategori >> Mitt liv | KOMMENTARER (1)

Gud vad alla förlovar sig hit och dig, inte för att jag har något emot det. Det är ens egen sak om man känner att man vill leva resten av sitt liv med just denne person. Men vad som skrämmer mig lite är alla som förlovar sig så fort, efter bara ett par månader. Man känner ju knappt en varandra? Jag vet några som förlovade sig efter bara 1 månad, amen tjena liksom. Var nyss inne på bilddagboken där jag såg ett par som bara efter fyra månader förlovade sig. Visst är det underbart att folk vill förlova sig och känner att det personen som man är tillsammans med är den rätta..

Det är nästan som det blivit en slags "trend" bland unga idag att just förlova sig så fort som möjligt. När man varit tsm så kort som en månad, visst det är extremt, men man vet ju ingenting hur det är mellan dem, man har säkert inte ens haft nåt litet tjaffs.

Varför ska man ha så bråttom med allt? Det är väl bättre att man efter ett par år eller iaf ett år? När man vet var man har personen och verkligen känner honom/henne då kan man börja tänka på sådant. Jag skulle aldrig vilja förlova mig efter bara några månader, inte ens nu när jag varit tsm med Johan i 1,5 år. Jag vill vänta, för när jag förlovar mig ska det vara föralltid och det ska verkligen kännas rätt och jag ska inte göra det bara för att "göra det". Jag kan tänkta mig förlova mig med Johan, det är inte så att jag inte vill det, men jag vill vänta. Jag skulle verkligen inte ha något emot att gifta mig, skaffa barn med honom.

Men visst har jag tänkt på det, och föreställt mig hur det skulle vara med en fin ring på fingret, hur ringen kan tänkas se ut. Men jag skulle inte vilja förlova mig än, det vill jag gå omkring och drömma om ett tag till!

Men som sagt, jag bryr mig inte om varför ni gör det så tidigt, det är er egen ensak så ta inte illa upp nu om det nu råkar vara någon som precis förlovat sig eller som förlovade sig tidigt. För jag har ingenting emot det, jag kan bara inte förstå varför alla har så bråttom.

Jag är bara 17 år och jag har resten av livet framför mig och all tid i världen att förlova mig.




Kommentarer
Postat av: Du vet vem <3

jätte bra skrivet linnea :D

2008-07-15 @ 09:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0